موکاپ ماگ و فنجان
در مورد موکاپ ماگ و فنجان
فایل موکاپ ماگ ، لیوان و فنجان ابزارک هایی کارآمد جهت نمایش طراحیهای برندینگ کالا و محصولات میباشند . این قلم کالا ها علاوه بر اینکه بهطور روزمره در فضای کاری ، خانه یا در کافی شاپ و رستورانها استفاده میشوند ، بهعنوان هدایای تبلیغاتی و برندینگ نیز بسیار مفید و کاربردی هستند . در این مقاله به بررسی ویژگی ها و نیز کاربرد بیشتر موکاپ ماگ و فنجان در فرآیند طراحی میپردازیم :
1- ماگ و فنجانها
ماگ و فنجانها از ابزارهای محبوب در هر مکانی هستند که قابلیت استفاده روزانه را نیز دارند و نیز بهعنوان جزئی از هویت برند عمل میکنند . موکاپ ماگ به طراحان این امکان را میدهد که نحوه نمایش آرم ، لوگو ، شعار و طرح های گرافیکی را بر روی سطوح مختلف ماگ و فنجان مشاهده کنند .
- طرح و ابعاد : ماگها معمولاً در اندازه های استاندارد 280 میلی لیتر تا 520 میلیلیتر ساخته میشوند . فنجانها نیز در ابعاد کمتر و با طراحیهای ویژه تر جهت نوشیدن قهوه ، چای یا نوشیدنی سرد میباشند .
- رنگ و جنس ساخت : ماگ و فنجانها عموما" از جنس سرامیک ، شیشه ، چینی و یا استیل استنلس ساخته میشوند . انتخاب جنس ماگ میتواند بر مبنای نوع برند متفاوت باشد ، به مانند ، ماگهایی از جنس سرامیک و چینی برای برندهای لوکس و لاکچری و ماگهای فلزی مثل ماگ استیل برای برندهای مدرن امروزی مناسبتر میباشند . این کالاها میتوانند با رنگهای مختلف و جزئیات طراحی مانند زرکوب یا همان طلاکوب ، نقرهکوب یا چاپ سیلک اسکرین به صورت سفارشی مارک دار شوند.
2. کارکرد موکاپ در طراحی و نمایش برند
- نمایشی واقعی از طرحها : موکاپ ماگ ، فنجان و لیوانها ابزاری مفید در دست طراحان هستند تا به کمک آن بتوانند ایده های طراحی خود را در شکلی واقعی تصویرسازی نمایند . بهویژه در هنگام انتخاب جنس و متریال و رنگ برای این قبیل کالا و محصولات ، فایل موکاپ به شما این امکان را میدهد تا تصویری واقعی تر و ملموس تر از اجرای طرح نهایی بر روی محصول بهدست آورید.
- نمایش به مشتریان : موکاپها به برندها این اجازه و امکان را میدهند که پیش از تولید انبوه ، طرح های تهیه شده خود را به مشتریان یا تیم بازاریابی ارائه دهند . این کار میتواند برای بررسی طرح و رنگها و همچنین جزئیات مد نظر مشتری پیش از تولید مفید باشد .
- جذب مشتری : موکاپهای حرفهای ، به ویژه در نمایشگاهها و رخدادهای تجاری ، قادر میباشند تا تاثیر بیشتری بر مخاطب گذاشته و توجهات بیشتری را به خود جلب نمونده و هویت برند شما را در ذهن مشتریان به عنوان یک بیزینس حرفهای و به روز ماندگار نمایند .